Барабанная терапия, или исцеление ритмом
История ударных и перкуссионных инструментов уходит далеко в эпоху античности и имеет древние культурные традиции. Игру на барабанах использовали, чтобы предупредить об опасности, сопровождали ими ритуалы, обряды, военные действия…
Разум, воплощенный в прекрасных звуках
Музыка — единственный всемирный язык,
его не надо переводить, на нем душа
говорит с душою. Бертольд Ауэрбах
Музыка занимает важное место в жизни ребенка. Он встречается с ней еще до рождения: находясь в материнской утробе, ребенок впервые слышит ритм маминого сердца и дыхания, тембр голоса и интонации. Далее ребенок попадает в мир, наполненный звуками, среди которых музыка представляется наиболее гармоничным их сочетанием.
Музыкальная терапия
Можливість спостерігати
за виконанням музичного твору
збагачує сприймання,
дозволяє охопити
більше деталей і відтінків емоцій…
Бочкарьов, 1986
Невипадково музика вважається одним із найемоційніших видів мистецтва – маючи менше можливостей для передачі конкретного образу музика, в першу чергу, звертається до емоційної сфери, створюючи у слухача той чи інший настрій. Спектр емоцій, відчуттів та переживань, які можна передати за допомогою музики надзвичайно широкий. Музична терапія може здійснюватися як самостійний, так і інтегрований метод в провідну форму роботи спеціаліста з дитиною.
На музичних заняттях природнім способом формуються почуття ритму, емоційна чуйність, загальна моторика, слухова увага тощо.
Сучасні прийоми та способи музичної терапії включають:
- Рухові і ритмічні вправи, що мають на меті покращення
- міжпівкульної взаємодії, розвиток коодинованих рухів і вміння відчувати та організовувати межі свого тіла в просторі;
- різноманітні види дихальних вправ, серед яких особлива увага звертається на засвоєння дитиною навиків діафрагмового та міжреберного типу дихання, як найбільш ефективних;
- співвокалізів та різного роду музичних творів з метою покращення рівня розвитку слухової уваги;
- логоритмічні вокально-рухові вправи з метою стимулювання розвитку мовлення;
- перегляд різноманітних слайдів, зкомпонованих з музичним супроводом;
- гру на музичних інструментах
Сеанси музичних занять допомагають вирішити наступнізадачі:
- покращення у встановленні соціального контакту (з членами мікрогрупи);
- стимулювання взаємодії, співпраці;
- підняття емоційного тонусу;
- формування вміння переключення з однієї діяльності на іншу через використання музичних засобів;
- розвиток слухового сприймання, уваги;
- розвиток координації рухів;
- розвиток тактильних відчуттів;
- формування просторових уявлень;
- стимулювання мовлення, активізація експресивного мовлення;
- розвиток звуковисотного і фонематичногослуху;
Для кого?
Для дітей з особливостями розвитку емоційно-вольової сфери (порушеннями аутистичного спектру, сенсорної інтеграції, СДУГ та ін.), депресивними розладами, невротичною симптоматикою і ін.
Будемо раді Вам!
Заняття проводяться як в індивидуальній, так і в груповій формі.